LEVERING OG RETUR

Når kan jeg forvente varen levert?

Når du bestiller en vare har vi 48 timer til å godkjenne ordren din, og det kan derfor gå opptil to dager før du mottar en endelig ordrebekreftelse. Varen blir deretter sendt med det samme, så lenge vi har den på lager.

Hvis vi ikke kan levere ordren din likevel, blir du kontaktet om dette. Dersom varen ikke kan leveres vil du få refundert det fullstendige beløpet.

For digitale kjøpt (f.eks. lydbok) vil kjøpene bli levert umiddelbart etter godkjent betaling.

 

Mangler

Iht forbrukerkjøpsloven § 15 skal kjøpt vare være i samsvar med de krav til art, mengde, kvalitet, andre egenskaper og innpakning som følger av avtalen. Forbrukeren kan ikke gjøre gjeldende som en mangel noe han eller hun kjente eller måtte kjenne til ved kjøpet. Dersom dette ikke er tilfellet anses det som en mangefull vare, kan kjøpet kreves hevet.

 

Bytterett

Vi følger retningslinjer for bytterett og angrerett iht kjøpsloven. Vi bytter ikke varer, men ønsker da heller å ta varen i retur. Dette er ingen lovbestemt rett. Ta vare på kvitteringen eller byttelappen, og hold evt fristen som står på den. Hygieniske artikler og mat kan ikke byttes.

Du kan ikke kreve å få pengene tilbake, men oftest kan du få en tilgodelapp du kan handle for en annen gang. Den kan du bruke i tre år, hvis det ikke opplyses om noe annet.

For digitale kjøpt (f.eks. lydbok) gjelder ikke bytterett.

Angrerett

Du har 14 dagers angrerett på alle kjøp som ikke faller innunder noen av disse kategoriene:

  • ferske varer som mat og blomster
  • ting det er umulig å returnere, som fyringsolje eller jord spredt ut over en hage
  • lydbøker, hotellovernattinger, forestillinger og konserter
  • forseglede medie- og intimprodukter hvis du har åpnet det

Du har to uker på deg til å melde fra, og nedtellingen begynner når du har fått varen og all informasjon, eller dagen etter at du avtalte å kjøpe en tjeneste.

Send eller lever varen til selgeren innen 14 dager etter at du meldte fra at du angret deg. OBS! Du er ansvarlig for trygg retur. Pakk varen godt, og ta vare på kvittering for frakt.

Du har krav på å få tilbake alle kronene du har betalt, men det er du som må betale returen.

Last ned angrerettskjema

 

Hvordan sender jeg varen i retur?

Returvaren din skal sendes i retur til:

Fru Flon
Eidsliveien 37
1940 Bjørkelangen

Du må selv betale for retur av varen. Vi anbefaler å bruke HeltHjem.no som gir deg en lav fastpris og at du slipper å gå på postkontoret.

Husk alltid å få en kvittering fra innleveringsstedet, slik at du har bevis for at returpakken din er sendt.

 

Kan jeg bytte varen i en annen vare?

Vi bytter ikke, men du kan sende varen i retur og legge inn en ny bestilling på den varen du ønsker i stedet.

 

Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig  på  telefon 23  400  500  eller www.forbrukerradet.no.

Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.

Partene

Selgers org.nr. er 924366354 FRU FLON

Fru Flon
Eidsliveien 37
1940 Bjørkelangen

post@fruflon.no